חושב על קורס סוכני נסיעות?
לפני רכישת הספר
"קורס סוכני נסיעות"
למד שאפשר להיות סוכן נסיעות
בלי קורס
בלי תעודה
בלי הסמכה "רשמית"

 

אוהבים נסיעות?
רוצים להתפרנס מתיירות?
  • לראשונה בעברית:
  • איך לתווך ולעשות כסף מתיירות
  • חוקי, אפשרי ומותר
  • כי מהיום כל אחד יכול
לפרטים נוספים: קורס סוכני נסיעות
לרכישת הספר: קורס סוכני נסיעות


קורס סוכני נסיעות נכתב ע"י ליאורה אור,
מומחית לנסיעות ותיירות




לפרטים נוספים

קורס סוכני נסיעות
להורדה מיידית למחשב

קורס סוכני נסיעות
להורדת הספר עכשיו

 

GDS, למה צריך את זה בכלל

Back
דף הבית >> מאמרים >> GDS, למה צריך את זה בכלל


בקורס סוכני נסיעות סטנדרטי (כן, ההוא שעולה למעלה מ 10,000 ₪ ונמשך כשנת לימודים שלמה... ) לומדים להיות פקידים במשרד נסיעות (ראה כאן עוד על ההבדל בין סוכן נסיעות לבין פקיד במשרד נסיעות).
לצורך כך חלק נכבד מהלימודים מוקדש להכשרה ושימוש בתוכנות שבעזרתן מתבצעת העבודה במשרד נסיעות.

התוכנות המרכזיות שנלמדות הן:
GDS שזאת תוכנה שנמצאת בקשר און ליין עם ספקי תיירות ונסיעות כגון חברות תעופה, בתי מלון, חברות השכרת רכב וכדומה ומאפשרת למשרדי הנסיעות לדעת זמינות מקומות ומחירים ומאפשרת הזמנה וכרטוס בזמן אמת. רוב חברות התעופה מחוברות למערכות ה GDS (תמורת תשלום לחברת ה GDS המשמשות צינור שיווק של חברות התעופה אל סוכנויות הנסיעות).

כמובן חשוב להבין שחברות התעופה מציגות ב GDS את אותם מחירים ותנאים שכל אחד יכול לראות באינטרנט
בזמנו היה ויכוח גדול על הנושא- הטיית המחירים שחברות התעופה אפשרו לסוכנויות נסיעות- bias  ) כיום הדבר מוסדר בהגדרה ובאופן חוקי – אין הפליה. GDS או באינטרנט, כולם זכאים לראות ולקנות את אותם כרטיסי טיסה באותם מחירים!!!

קיימות בשוק כמה תוכנות שכאלו. להלן דוגמא לכמה מהתוכנות
AMADEUS
TRAVELPORT
SABRE
 

כמו כן נלמדות תוכנות לניהול לקוחות כולל התנהלות חשבונאית כגון גלבוע שהיא תוכנה נפוצה לניהול משרד נסיעות  וכן ALP, ON-LINE – מערכות, שהן כולן כלל אינן נדרשות אם אתה לא פקיד במשרד נסיעות.

ועכשיו נולד ברווז חדש: חברת התעופה American Airlines  רוצה לקצץ בהוצאות ובתוך כך גם אינה מעוניינת להוציא הוצאות השתתפות בחברת ה GDS ומאיימת להפסיק את השתתפותה ב GDS-
(ראה כאן: http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=aviationdaily&id=news/avd/2011/01/12/01.xml )
מה שסביר שיוביל להתנתקות של חברות תעופה נוספות
 
המודל הכלכלי GDS- משרד נסיעות:
משרד נסיעות משלם לחברת ה GDS עבור השימוש בתוכנה. ולכן עליו לכסות את העלויות מתוך רווחי המכירה של כרטיסי טיסה:

עלות עמדה (מחשב על שולחן של פקיד) כ-40-50$
זיכוי לכל segment (קטע טיסה שנמכר)  כ- 40-50 סנט (תלוי עונה)

בחישוב גס ובלתי מחייב, כדי שמשרד נסיעות יכסה את עלות המנוי עליו למכור לפחות 100 קטעי טיסה, כלומר כ 50 כרטיסי טיסה הלוך/חזור. בממוצע כרטיס וחצי ליום.

מי צריך את זה ולמה?
אם אתה רוצה להיות סוכן נסיעות עצמאי (ולא פקיד נסיעות) חבל על הזמן שלך.
למה שתלמד תוכנה ושפה די מסובכת כדי להפעיל את מה שאתה יכול לעשות בפשטות בקלילות ובמהירות באינטרנט, ואולי גם להשיג תוצאות טובות יותר, ובוודאי לא לשלם לאף אחד על "הזכות" למכור אותו?

בוודאי אם תשתמש נכון במנוע השוואת מחירים (ראה כאן לדוגמא מנוע השוואת מחירי תיירות אייכותי שמכסה היטב  יעדי טיסות ) תוכל להגיע לאותן תוצאות בלי כל צורך ב GDS.

 

לייבסיטי - בניית אתרים